Zaterdag 4 april 2010
Vandaag zijn er weer aardig wat klusjes uitgevoerd. Zo heeft het bedieningspaneel van de HH7001 eerder een nieuwe laklaag gekregen. Daarna zijn de knopjes teruggemonteerd en is het geheel teruggehangen. De komende tijd moet ervoor gezorgd worden dat het elektrisch systeem weer intact gemaakt wordt, want nog niet alles functioneert naar behoren.
Het eerste knopje is reeds gemonteerd.

Er is ook verder gegaan met het schuren van de HH7001. Vandaag was het de beurt aan de frontplaat. Er wordt met nat schuurpapier geschuurd om stofvorming tegen te gaan. Voordat er werd begonnen met schuren zijn de plakletters HH7001 verwijderd.
De plakletters van de HH7001.

Tevens is het dak van de motorkast afgehaald om meer licht naar binnen te laten vallen. Ook bij het verwijderen van dit onderdeel kwam er een behoorlijke hoeveelheid roestvorming aan het licht.
De tand des tijds heeft aardig veel grip gehad op sommige plekken van de HH7001...

Nadat het schuren van de frontplaat zo goed als voltooid was, zijn de opgedroogde stofresten verwijderd door middel van een borstel en water. Hierna zijn alle oneffenheden ontvet en opgevuld met plamuur.
De oude belettering van de HH7001 (HV7001) is na het schuren wat beter zichtbaar geworden. Deze letters waren geverfd.

Kleine oneffenheden in de verflaag zijn opgevuld met plamuur. Ook gaten, die hun functie verloren na de ombouw van vuilniswagen naar hefbordeswagen, zijn dichtgemaakt.

Aan de andere kant van de HH7001 is begonnen met het nummeren van de draadjes die naar de koppeling lopen. De E-dozen, de koppeldozen die de elektrische doorverbinding tot stand brengen, zijn namelijk verwijderd. Een aardig karwei om bij elk draadje het juiste nummertje te zoeken.

Elk draadje moet doorgemeten worden om het juiste nummer eraan te kunnen geven.

Tot slot is de storing die we enige tijd geleden hadden zo goed als opgelost. Boosdoener was een plastic onderdeel in de relaiskast dat te heet was geworden. Dit onderdeel is inmiddels verwijderd en zal spoedig vervangen worden.

De relaiskast vanuit de bestuurderscabine gezien.

[ view entry ] ( 19 views )   |  permalink  |   ( 3 / 2530 )