Zaterdag 28 augustus
Vandaag, evenals twee weken geleden, zijn we verder gegaan met het schilderklaar maken van de HH7001. Twee weken geleden hebben we de roosters van het bordes verwijderd en zijn we verder gegaan met het behandelen van de ondergrond. Op sommige plekken is de constructie ernstig verzwakt door de weersinvloeden. Deze plekken worden kaalgemaakt en waar nodig worden nieuwe lasverbindingen aangebracht.

De looproosters op het plateau zijn verwijderd; het onderliggende frame is daardoor beter te bereiken.

Allerlei roestplekken en kitranden worden afgestoken en verwijderd.

Naast het schilderklaar maken van de HH7001 is er ook gewerkt aan de bediening ervan; er wordt een nieuw bedienpaneel vervaardigd. Dit paneel zal in de motorkast komen te hangen, zodat het hefplateau ook vanaf de bodem te bedienen is.

Een oud dashboardpaneel van een MG2-rijtuig wordt verzaagd om een nieuw bedienpaneel voor de HH7001 van te maken.

Er worden knopjes en lampjes in het paneel gemonteerd en de bedrading wordt aangesloten.

Na alles aangesloten te hebben is het paneel ingebouwd in een apparaatkastje.

Aan het einde van de dag zijn we een aardig eind gekomen met het voorbereiden van het plateau van de HH7001.

Van een trouwe hobbyist hebben we nog twee aanwinsten mogen ontvangen: een S-bord en een halteringsbord van de vorige generatie.

De nieuwe aanwinsten staan naast de andere paraphernalia, zoals een kaartverkoopautomaat, een stuk spoor, een oude SOS-zuil etc.

[ view entry ] ( 18 views )   |  permalink  |   ( 3 / 3204 )