Werk aan metro hervat
Na een kleine pauze van een paar jaar, is het werk aan metro 5024 weer hervat. En dat mag ook wel. Over 7 dagen bestaat de Rotterdamse metro 46 jaar. Dat betekent dat het nog 4 jaar duurt voordat de Rotterdamse metro een halve eeuw bestaat. En dat willen we graag vieren met 'onze' oude 5024.

Het interieur knapten we tussen 2007 en 2010 helemaal op. Nu is de buitenkant aan de beurt. We zijn bezig met het voorbereidend werk voor schuren, plamuren en spuiten. We hebben in de afgelopen tijd flink wat werk hebben verzet. De deuren zijn gedemonteerd, alle stickers zijn verwijderd, het aluminiumtape in de raamkozijnen is verwijderd. De dakgoten en regengoten boven de deuren zijn verwijderd. De ventilatieroosters op het dak zijn verwijderd. En we hebben een start gemaakt met het verwijderen van de raamkozijnen. Ook zijn 'rotte kiezen' weggeslepen. Op de foto's hieronder zie je meer.

De komende tijd gaan we verder met het demonteren van de raamkozijnen en het met hout aftimmeren van alle openingen, om te voorkomen dat er stof en slijpsel in de metro (en dus op het nieuwe interieur en in diverse systemen) komt.

Kortom: we gaan enthousiast weer verder!

Alle deuren zijn in een dag gedemonteerd.

Verwijderen van de regengoten boven de deuren. De kit verwarmen we een beetje en dan komen ze er makkelijk af.

Alles wat we demonteren, nummeren we. Anders vind je nooit de originele plek terug en past het niet meer.

De speakers van de buitenomroep zijn gedemonteerd.

Verwijderen van diverse stickers, zoals het rijtuignummer.

De regengoot aan de zijkant is verwijderd. Wat overblijft is kit, plamuur en soms wat roest.

Een regengoot boven de deur is verwijderd.

De 'rotte kiezen' worden verwijderd.

Kit van de regengootjes krabben.

Eerste raamkozijnen verwijderd. Die pakken we natuurlijk netjes in.

[ view entry ] ( 7 views )   |  permalink  |   ( 3.1 / 1275 )

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende> Laatste>>